Újjáépül a Titanic?
2011. szeptember 22. 09:43
Egy megszállott mérnök- és vasmunkáscsapat nem mindennapi feladatra vállalkozik: kizárólag az eredeti, száz évvel ezelőtti technológiákra és anyagokra hagyatkozva alkotják újra a Titanic bizonyos részleteit.
Korábban
Miként lehet meghajlítani egy 900 Celsius fokos, vörösen izzó vasdarabot – kézzel? És egy hatalmas óceánjáró megépítéséhez szükséges szenet egy hegy gyomrából a felszínre hozni – száz évvel ezelőtti módszerekkel? Ezek is kiderülnek a National Geographic Channel legújabb ötrészes sorozatából.
A sorozat szakértői nem csupán elmesélik a legendás óceánjáró megépítésének mozzanatait, de ők maguk is munkaruhát öltenek s kalapácsot ragadnak, hogy – kizárólag a korabeli, egy évszázaddal ezelőtt is létezett anyagok és eljárások segítségével – újra megalkossák a Titanic legjellegzetesebb részleteit.
Az Építsük újra a Titanic-ot! öt epizódja a 20. század elejének pezsgő ipari korszakába repíti vissza a nézőket. Az akkoriban létrejött zseniális alkotások egyik leghíresebbje az elsüllyeszthetetlennek gondolt Titanic volt, melyet akkoriban a mérnöktudomány csúcsaként emlegettek; és joggal, hisz – a hajótest acélalkatrészeinek meghajlításától kezdve az első osztájú étterem asztalkendőinek varrásáig – ezrek dolgoztak rajta aprólékos gonddal.
A műsorban most négy megszállott mérnök és vasmunkás újra megalkotja az óceánjáró egyes részleteit, egyúttal az eredeti változat megépítőinek életét és küzdelmeit is elénk tárva. A sorozatban megszülető orr, horgony, valamint különféle gépészeti eszköz és berendezési tárgy megannyi fémbe öntött tisztelgés azok előtt, akik fáradságos munkájukkal – s ha kellett, akár vérük ontásával – részt vettek a kor legnagyobb, legelegánsabb óceánjárójának megalkotásban.
A világ legnagyobb gőzhajója 1912 áprilisában indult el végzetes útjára, 14-én egy hatalmas jégtömbbel ütközött, majd pár órával később elsüllyedt, fedélzetén több ezer utassal, akik közül 1517-en vesztek a hullámsírba.
Az első rész 2011. október 18-án, kedden este 23-kor lesz látható a National Geographic Channel műsorán.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
5. Magyarország gazdasága a 20. században
I. Gazdaság, gazdaságpolitika, anyagi kultúra, pénzügyi és gazdasági ismeretek
- 1946 nyarára olyan értéktelenné vált a pengő, hogy az utcán hajították el a bankjegyeket
- 1956 miatt is késett a Borsodi Vegyi Kombinát elindulása
- Volt, aki féltette a túl sok szabadidőtől a népet a szabad szombatok bevezetésekor
- A rendszerváltoztatás belülről
- A haderő mellett a gazdaság fejlesztését is megcélozta a győri program
- Naponta nőttek tizenötszörösükre az árak a hiperinfláció idején
- Különösen kegyetlen körülmények között dolgoztatták a Hortobágyra kitelepítetteket
- Miért sikerült a lengyeleknek az, ami a magyaroknak nem?
- Nyolc áldozatot követelt a Kádár-korszak sikervállalatának építése
- Halála után évekig rebesgették Lincoln gyilkosáról, hogy még mindig életben van tegnap
- A Loire-t hozta el az Alföldre a tiszadobi Andrássy-kastély tegnap
- Marcus Aurelius halálával a „jó császárok kora" is véget ért a Római Birodalomban tegnap
- Porig égett a történelem első terrorbombázásában Guernica tegnap
- A Képes Krónika díszmásolatát kapta ajándékba Ferenc pápa tegnap
- Más programok mellett egy óriási sárkány legyőzésével köszöntik a tavaszt Óbudán tegnap
- Századokon átívelő grafikai kiállítás nyílt a Szépművészeti Múzeumban tegnap
- Egy valódi hajótörött ihlette a börtönt is megjárt Defoe Robinsonját tegnap