A Deutsche Bahn tart a holokauszt-túlélők kártérítési perétől
2012. április 6. 10:20
A német állami vasúttársaság, a Deutsche Bahn ügyvédi irodát és PR-ügynökséget fogadott fel, az Egyesült Államok kongresszusa ugyanis egy olyan törvény elfogadásán dolgozik, amely megnyitná az utat a holokauszt-túlélők előtt, hogy az amerikai bíróságokon pereljék be az európai vasúttársaságokat a második világháborúban zajló deportálásokban való részvételük miatt. A DB attól fél, hogy az áldozatok több millió eurós kártérítéssel állhatnak elő.
Korábban
A Deutsche Bahn felkészült a polgári peres eljárásokra. A Spiegel német magazin úgy tudja, hogy a vasúttársaság vezetői tavaly év végén egy New York-i ügyvédirodával és PR-ügynökséggel kötöttek szerződést, miután megszellőztették a Capitolium legújabb, a holokauszt-túlélők kárpótlására vonatkozó törvénytervezetét.
A krízismenedzsmentre specializálódott ügynökség a Deutsche Bahn véleményének próbál nagyobb nyilvánosságot teremteni Washingtonban. A vasúttársaság szóvivője a német lapnak nyilatkozva megerősítette, hogy szerződésben áll az érintett céggel, de további részleteket nem kívánt elárulni. Vasárnap a Deutsche Bahn ismét azt közölte: a hír igaz, valóban igénybe veszi az egyik New York-i ügyvédiroda szolgáltatását, amely a törvény elemzésére terjed ki.
A tervezett Holocaust Rail Justice Act törvény megengedné, hogy a francia állami vasúttársaság, a SNCF által a német haláltáborokba szállított holokauszt-túlélők perelhessenek az amerikai bíróságokon. A törvény előterjesztője, Charles Schumer szenátor szerint 76 ezer zsidót – köztük amerikai hadifoglyokat – szállítottak az SNCF vonatain; a túlélők arányát három százalékra teszik.
Az SNCF ellen indított korábbi polgári peres ügyek rendre elbuktak a Foreign Sovereign Immunities Act (FSIA) miatt, amely megnehezítette azon felperesek dolgát, akik más országot vagy állami céget akartak perelni az Egyesült Államokban. A Holocaust Rail Justice Act ezt most megkönnyítené, sőt a nem amerikai születésű holokauszt-túlélőknek is lehetővé tenné a per sikeres lezárását. A törvénytervezet ugyan megnevezi az SNCF-t, de nyelvezete elég széles ahhoz, hogy a német állami vasúttársaságnak is legyen félnivalója.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
kommunizmus
- Különutas politikája miatt romlott meg Tito viszonya Moszkvával
- Bunkerország apafigurája, akit minden bűne ellenére mélyen gyászolt népe
- Minden várakozást felülmúlt a Skála kezdeti sikere
- Gumibottal nyomták el a gyertyák lángját Pozsonyban
- Még rendőrök sem tudták megfékezni a tömeget a Corvin Áruház első megnyitóján
- Elrendelői sem tartották be a magyarországi szesztilalmat
- Molotov nem ellenkezett, mikor feleségét a lágerbe küldték
- A kommunizmus áldozataira emlékezünk ma
- Lenin szobra előtt sorolta el Sztálin bűneit a szovjet főtitkár
- Hiába okozott negyvenféle betegséget, a kor divathölgyei ragaszkodtak a fűzőhöz 09:50
- Magyar viseletet öltött Mária Terézia a Szent István-rend első adományozásakor 09:05
- A lettek döntő többsége a függetlenségre szavazott 1991-ben tegnap
- Hollywood szinte összes díját begyűjtötte Audrey Hepburn tegnap
- Maiszúr tigrise sem tudott ellenállni a brit hódításnak Indiában tegnap
- Különutas politikája miatt romlott meg Tito viszonya Moszkvával tegnap
- Viktória királynő szabadítatta ki a csatornaépítéssel is foglalkozó 1848-as hőst 2024.05.03.
- Egy kertész lányát vette el a később női ruhában bújkáló jakobinus vezető 2024.05.03.