2024. tavasz: Tróntól a Szentszékig
ITT vásárolhatsz termékeinkből

„Téged anyukád miért nem mosott le Fairy szappannal?” – ízléstelen szappanreklámok a múltból

2017. március 31. 11:14

A századforduló környékén feltehetően kiapadhatatlan – nem feltétlenül jó ízlésről tanúskodó – humorforrást jelentett a feketék színének és a szappanok hatékonyságának összekötése – legalábbis erre utal, hogy számos szappanreklám használta ezt a kétes értékű poént. Más cégek egyszerűen csak a színes bőrű emberek és a bizonyos szappannal mosott fehér ruhák közötti kontrasztot emelték ki, természetesen a szappan hatékonyságának alátámasztására. Nem csak a feketék jelentek meg azonban a korabeli reklámokban, az ázsiaiak és az indián őslakosok is a rasszista hirdetések céltábláivá váltak. 

Támogasd a Múlt-kor szerkesztőségét!

Miért támogassam a Múlt-kort?

2024. tavasz: Tróntól a Szentszékig
Olvasta már a Múlt-kor
történelmi magazin
legújabb számát?

kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)

Nyomtatott előfizetés vásárlása
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
9 945 ft 8 990 Ft
Digitális előfizetés vásárlása a teljes archívumhoz való hozzáféréssel 25% kedvezménnyel.
Az első 500 előfizetőnek.
20 000 ft 14 990 Ft
„A fehér ember terhe. A felvilágosítás első lépése a tisztaság erényének megtanításán keresztül történik” – hirdette a Pears’ szappan„Ezt az inget a White Swan szappannal mosták. Nem roncsolja a ruhákat” – olvashatták az amerikaiak a White Swan szappan reklámján„Téged anyukád miért nem mosott le Fairy szappannal?” – tette fel a kérdést a fehér kisgyerek a The N. K. Fairbank Company reklámplakátján„Annyira tiszta és fehér” – állt a Sunlight szappan plakátján„Te rosszfiú [koszos fiú]! Miért nem mosdasz meg a Vinolia szappannal?” – tette fel a kérdést a fehér kislány egy Coelho-idézet háttere előtt„Nem lesz boldog, amíg meg nem szerzi” – állt a Pears’ szappant gyerekcsábítással reklámozó plakátonA plakát szerint Uncle Sam fegyverek, dohány vagy alkohol helyett Ivory szappannal képzelte el az indián őslakosok és a fehérek közötti béke előmozdítását„Ne használd, ha piszkos akarsz maradni. A kínaiaknak menni kell” – hirdette a The Magic Washer„Olyan, mint a tejszínhab, nem igaz, cicuskám?” – volt olvasható az állatvédők instant kiakasztására feltétlenül alkalmas William borotvahabreklám-plakáton „Melyik kettőt vennéd fel?” – tette fel a kérdést a szappanreklám plakátja, amely a rajta szereplő egyes személyeket csak a tapasztalt és intelligens tulajdonságokkal vértezett fel, míg mások a tisztaság erényével is bírtak„Lux. Nem megy össze tőle a gyapjú” – utalt a szappanreklám a feketék hajszerkezetére

Játsszon!

Miről híresült el I. Miklós pápa?

Történelmi adattárak

Mi történt a szülinapomon?

Adja meg e-mail címét, és hetente megküldjük Önnek a Múlt-kor legjobb írásait!

Bezár