Hét extrém reklámfogás a történelemből, amely megragadta a világ figyelmét
2017. november 24. 13:58
Korábban
A humbugherceg hableánya
A 19. századi Egyesült Államok legsikeresebb szórakoztatóművésze kétségtelenül a cirkusztulajdonos P. T. Barnum volt. A magát előszeretettel csak „humbugherceg” néven emlegető Barnum híres volt arról, hogy semmilyen átveréstől nem riadt vissza, ha közönségcsalogatásról volt szó. Arra viszont talán még ő se számított, hogy mekkora sikeres lesz egyik legbizarrabb reklámfogásának.
Barnum 1842-ben bejelentette majd úton-útfélen hangoztatta, hogy hamarosan bemutat egy valódi sellőt, amelyet a Csendes-óceánon, Fiji szigete mellett fogtak. A fantasztikus teremtmény a valóságban egy hal alsó fele volt, összevarva egy majom felsőtestével. Hogy hitelessé tegye az attrakciót, egyik munkatársát a londoni – egyébként nem létező – Természettörténei Líceum kutatójaként mutatta be, aki aztán részletes anatómiai előadásokat tartott a hableányról. Így mire a groteszk teremtmény végre megérkezett Barnum new york-i múzeumába, annak látogatottsága megháromszorozódott.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Minden korosztálynak adott valami újat Lázár Ervin egyedi stílusa tegnap
- A központi hatalmak jól választották meg a támadás helyszínét, mikor Gorlice mellett döntöttek tegnap
- Az ideológiai viták mellett szórakozásra is szakított időt Capri szigetén Lenin tegnap
- Saját korában több összeesküvés-elmélet is keringett Napóleon haláláról tegnap
- Hiába okozott negyvenféle betegséget, a kor divathölgyei ragaszkodtak a fűzőhöz tegnap
- Magyar viseletet öltött Mária Terézia a Szent István-rend első adományozásakor tegnap
- A lettek döntő többsége a függetlenségre szavazott 1991-ben 2024.05.04.
- Hollywood szinte összes díját begyűjtötte Audrey Hepburn 2024.05.04.