Hét extrém reklámfogás a történelemből, amely megragadta a világ figyelmét
2017. november 24. 13:58
Korábban
Hogyan futtatta fel a Tour de France egy újság népszerűségét?
Ma már a világ legpatinásabb kerékpárversenyének számító Tour de France eredetileg ugyancsak egy reklámakcióként indult. 1903-ban két francia férfi, Geo Lefevre és Henri Desgrange ötlete volt, hogy sportújságukat, a L’Auto című lapot egy nagyszabású állóképesség versennyel népszerűsítsék.
Az első ilyen kerékpárversenyre így egy hat szakaszból álló, több mint 2400 km hosszúságú pályát jelöltek ki a francia vidéken és 20 ezer frank fődíjjal csalogatták az indulókat. Az első bajnok egy Maurice Garin nevű kéményseprő lett, ezzel elindult a verseny immár több mint száz éves története. A reklámértéke is azonnal bizonyosságot nyert: a L’Auto vásárlóinak száma háromszorosára nőtt a verseny hatására.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Sosem tudott egészen kiteljesedni az egyik legkeresettebb rendező, Orson Welles 08:20
- Minden korosztálynak adott valami újat Lázár Ervin egyedi stílusa tegnap
- A központi hatalmak jól választották meg a támadás helyszínét, mikor Gorlice mellett döntöttek tegnap
- Az ideológiai viták mellett szórakozásra is szakított időt Capri szigetén Lenin tegnap
- Saját korában több összeesküvés-elmélet is keringett Napóleon haláláról tegnap
- Hiába okozott negyvenféle betegséget, a kor divathölgyei ragaszkodtak a fűzőhöz tegnap
- Magyar viseletet öltött Mária Terézia a Szent István-rend első adományozásakor tegnap
- A lettek döntő többsége a függetlenségre szavazott 1991-ben 2024.05.04.